Accueil > Actualités > État d’urgence = État policier !

État d’urgence = État policier !

samedi 28 novembre 2015, par cnt66

Le 14 novembre 2015, l’état d’urgence a été instauré en France pour une durée de trois mois reconductible. Et le 24 novembre, le gouvernement a informé le Conseil de l’Europe de « sa décision de déroger à la Convention européenne des droits de l’Homme » (voir ici).

Cette situation est inquiétante. D’autant plus que dans le cadre de cet état d’urgence, les motifs pouvant être invoqués pour perquisitionner un domicile ou assigner un individu à résidence dépassent de beaucoup la prévention/répression du terrorisme et qu’ils permettent au gouvernement de s’en prendre aux mouvements qui contestent sa politique sociale (syndicats de salarié-e-s, collectifs de sans-emplois, associations alter-mondialistes, etc.) ! Dernier exemple en date : les perquisitions et les assignations à résidence qui – à l’approche de la COP 21 – ont frappé les milieux ZADistes, écologistes et alternatifs (à ce propos, signalons que des maraîchers bio membres de la fédération CNT des travailleuses/eurs de la terre et de l’environnement ont fait les frais de ce délire gouvernemental – voir ici).

Fidèle au principe de la lutte des classes, la CNT n’acceptera aucune restriction à l’exercice du droit syndical. Et de manière plus générale, elle dénoncera toute loi, tout décret ou toute action visant à porter atteinte à l’exercice des libertés fondamentales.

Pour en savoir plus sur l’état d’urgence :

Wikipédia
Amnesty International
Ligue des Droits de l’Homme (LDH)

Pour en savoir plus sur la répression de l’anti COP 21 :

ANTICOP21.org
Paris-Luttes.info

Estat d’excepció contra l’ecologisme a l’Estat francès

La CNT francesa denúncia el fet que a la República francesa s’ha imposat un ESTAT POLICIAL.

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 28/11/2015
Perpinyà (Rosselló).-

Tot apunta que el Govern francès utilitza l’enfrontament interimperialista amb l’Estat islàmic per perseguir tota mena de dissidència social, com ara l’ecologia social i el moviment obrer. Les autoritats aprofiten la llei antiterrorista per perseguir activistes mediambientals de cara a la COP21. El Govern francès deroga la Convenció europea dels Drets Humans perquè contradiu les noves mesures de seguretat. És a dir, el ghiadisme serveix de pretext per imposar un ESTAT POLICIAL FRANCÈS.

El Govern feia setmanes que estava preocupat per les protestes socials ecologistes durant la cimera global a París COP21, en especial amb la gran marxa mundial pel clima, que s’havia de celebrar demà diumenge. Després del 13 de novembre, la mobilització es va prohibir, però les associacions ecologistes tenen alternatives. El neguit electoralista d’Hollande i Valls per l’ordre públic, especialment per la recuperació electoral del Front Nacional de Le Pen en les properes eleccions regionals, va portar el Govern francès trobar una solució dins dels poders que els atorga la legalitat actual, designada inicialment com a resposta al gihadista : imposar un ESTAT POLICIAL i perseguir a tothom que defensi les llibertats fonamentals i el dret a protestar, com ara la problemàtica del canvi climàtic.

Registres d’habitatatges i arrestos domiciliaris preventius d’ecologistes
Militants de moviments ecologistes han viscut batudes als seus domicilis i locals en els darrers tres dies. Segons relatava ahir el diari ‘Le Monde’, els escorcolls es van produir a tot el territori, i fins i tot van comportar algun confinament domiciliari. Almenys sis persones van ser retingudes a Rennes, capital de Bretanya, així com un membre de l’equip jurídic de la Coalició Clima 21, una organització que agrupa 130 associacions, ONG i sindicats. La mateixa tàctica es va intentar a Lió i a Rouen, però la policia no va trobar els presumptes sospitosos. Es va arribar a intervenir un mercat biològic al departament de la Dordonya.

Les ordres de confinament es perllongaran fins al 12 de desembre, l’endemà de la clausura de la COP21, i tenen com a objectiu evitar moviments reivindicatius durant la cimera.
L’excepcionalitat legal en què es troba l’Estat francès autoritza el confinament de persones quan les autoritats consideren que hi ha raons serioses per pensar que el seu comportament pot suposar una amenaça per a la seguretat. “La mobilització de forces de seguretat contra l’amenaça terrorista no hauria de poder ser utilitzada per respondre a manifestacions”, protestaven els confinats.

Mentrestant, el Consell d’Europa va informar ahir que el Govern de la República francesa ha comunicat que derogarà l’aplicació de la convenció europea dels drets de l’home, ja que algunes mesures recents del govern francès entren en contradicció amb el contingut de la carta. Sense anar més lluny, l’article 12 : ‘Llibertat de reunió i d’associació’.

Registre domiciliari d’una camarada de la CNT

El de 24 novembre, el prefecte de Dordonya va ordenar el registre domiciliari d’una granja a Périgord Verd sota el pretext de cercar « persones, armes o objectes susceptibles de tenir relació amb activitats de caire terrorista ». Els gendarmes no van trobar res de sospitós.

Amb 1.233 registres administratius fets fins el 24 de novembre a l’hexàgon francès des de que hi estat d’excepció els abusos de poder ja s’acumulaven i han seguit durant aquesta setmana, com ahir senyalava el diari ‘Le Monde’.

Per més informació, detalls del registre domiciliari d’una camarada de la CNT-f :

La CNT 66 ens envia aquest comunicat de caire confederal :

Estat d’excepció = Estat policial !

Le 14 novembre 2015, l’estat d’urgència s’ha instaurat a França per tres mesos amb una durada prolongable. I el 24 de novembre, el Govern ha informat al Consell d’Europa de la « seva decisió de derogar la Convenció europea dels Drets de l’Home ». Aquesta situació es inquietant, sobretot pel fet que en el marc d’aquest estat d’excepció hi ha motius per poder invocar a fi de poder registrar domicilis o que una persona se li assigni arrest domiciliari, cosa que sobrepassa moltíssim el marc de la prevenció/repressió del terrorisme i que permet al Govern escometre els moviments que contesten les seves polítiques socials (sindicats d’assalariats(des), col•lectius de sense feina, associacions altermondialistes, etc.) !

Darrer exemple de moment : els registres i els arrestos domiciliaris que —a les vigílies de la COP21— han afectat directament els entorns ZADistes, ecologistes i alternatius (com ara pagesos bio membres de la Federació CNT de treballadors(res) de la terra i de medi ambient que han patit els efectes d’aquest deliri governamental).

Fidel als principis de la lluita de classes, la CNT no acceptarà de cap manera la restricció de l’exercici dels drets sindicals. I, de manera més general, la CNT denunciarà tota mena de lleis, decrets o tota actuació estatal que atempti contra l’exercici de les llibertats fonamentals.