Accueil > Actualités > Ha sortit el numero 112de la revista "Catalunya"(desembre 2009)

Ha sortit el numero 112de la revista "Catalunya"(desembre 2009)

Amb el que s’inicia una nova etapa de publicacio conjunta amb la revista "Papers"

jeudi 10 décembre 2009, par cnt66

<doc420|righ

Les CGT de Catalunya i Balears treuen una revista conjunta escrita en català
Una revista que es diu ‘Papers’ i ‘Catalunya’
La publicació serà mensual i mantindrà les capçaleres respectives de “Papers” i “Catalunya”
Amb aquest número de la revista “Papers”… Amb aquest número de la revista “Catalunya”… Amb aquest número de les revistes “Catalunya” i “Papers”… Amb aquest número de la revista “Papers”-“Catalunya”… Digueu-ho com vulgueu… Amb aquest número de la revista de desembre, el 112 de l’actual època, les CGT de Catalunya i de Balears fem un pas de gegant que esperem que no sigui el darrer en la constatació que més enllà de les fronteretes autonòmiques les dones i homes de les nostres respectives organitzacions tenim les coses clares a l’hora de parlar i d’escriure per tal d’explicar-nos endins i enfora de les respectives organitzacions.
Unes i altres hem decidit unir esforços i treure al carrer una publicació conjunta que expliqui qui som, què pensem i què fem, quan ho fem, per què ho pensem i on ho fem. Per tant, hem decidit treure al carrer una publicació periodística conjunta que intenti fugir de les autocomplaences que sovint ens corquen i ens malmeten tant com els atacs externs.
Som valentes i valents, no tenim por del què diran i sabem que la nostra aposta, lenta i segura, és una aposta de futur. Una aposta per la llengua comuna en temps de negació de les diferències i afirmació de la uniformitat cultural i lingüística. Triem una llengua minoritzada però no de minories per a l’expressió de les lluites sindicals i socials, i la triem amb totes les conseqüències, amb totes les modalitats, esperant que algun dia altres companys i companyes que també la tenen com a pròpia s’afegeixen a aquest vaixell valent i audaç que és el “Papers”, que és el “Catalunya”.
A partir d’aquest mes de desembre, les afiliades i afiliats de les CGT de Balears i de Catalunya rebran a casa seva una publicació que, malgrat conservar dues capçaleres serà igual en la resta de les seves pàgines, completament igual. És una aposta diferent ja que no hem unificat les capçaleres per no perdre-les. Una és del 1937, “Catalunya”, i reactualitza la històrica capçalera de la CNT de Catalunya, alhora que és l’única publicació que pot utilitzar el nom del país sense afegits. L’altra, “Papers”, és avui la publicació senyera de la lluita sindical anarcosindicalista i alternativa de la CGT de Balears, després de ser durant anys la històrica capçalera del sindicat SABEI.
A partir d’ara, qui gestionarà aquesta publicació doble en capçalera però unitària en continguts serà un nou col·lectiu, La Tramuntana, que alhora comptarà amb un bloc l’adreça del qual ja us anunciarem en el proper número en què s’inclourà la majoria dels continguts de la nostra publicació i altres que considerem d’interès. La gestió de La Tramuntana anirà a càrrec de les secretaries de Comunicació de les CGT de Balears i de Catalunya al costat del coordinador de la revista “Catalunya” i del Col·lectiu Catalunya. Tots ells junts i amb qui s’hi vulgui sumar (fem una crida a tota l’afiliació de les dues CGT perquè ho facin) formaran el Col·lectiu La Tramuntana, un col·lectiu que recupera el nom de la primera publicació anarquista i obrera publicada en català al segle XIX.
Sabem i entenem que aquest és un pas de gegants en el difícil espai de la premsa llibertària, en el complex espai de l’anarcosindicalisme i del sindicalisme alternatiu i també en el de la premsa escrita en la nostra llengua. Sabem també que el camí que encetem no serà fàcil i possiblement trobarem més dificultats de les que caldria. Però aquest és un pas endavant que aposta pel futur, que defuig triomfalismes tot i que, ho afirmem ja, és un triomf immens de tota la classe obrera balear i principatina, més enllà fins i tot de les pròpies CGT.
La nostra tirada com a publicació ens fa fins i tot una mica de por (13.000 exemplars), però tenim clar que totes les passes fetes fins a avui avalen aquest projecte, avalen l’aposta decidida per dir en veu alta que avui més que mai entre Balears i Catalunya no hi ha mar, que entre les obreres i obrers de les Balears i les Pitiüses i les obreres i els obrers del Principat de Catalunya el que hi ha és la voluntat ferma i unitària de fer front al capital i vèncer-lo també en el terreny de la comunicació. On ells hi diguin mentides nosaltres hi direm “Papers”, hi direm “Catalunya”.
El futur és nostre i tot està per fer i tot és possible !!!
Jordi Martí Font, Coordinador de la revista "Catalunya"
Desembre de 2009