CNT 66
revista de la CGT de Catalunya

Ha sortit el “Catalunya†núm. 104

“Grècia, bressol de la demo(a)cràciaâ€
lundi 19 janvier 2009

“Grècia, bressol de la demo(a)cràcia†, Muntatge de Josep Llunas.

Cap a la mobilització contra la crisi i les seves conseqüències.

Ha sortit el “Catalunya†núm. 104
La revista de la CGT de Catalunya

“Grècia, bressol de la demo(a)cràcia†, Muntatge de Josep Llunas.

Cap a la mobilització contra la crisi i les seves conseqüències.

Reportatge
Aturem Bolonya ; Per què les i els estudiants han ocupat facultats i es mobilitzen ? ; Mentre es desocupen diverses facultats i el rectorat de la UAB, es manté l’ocupació del rectorat de la UB com a element aglutinador de la lluita contra Bolonya ; En defensa de l’ensenyament públic, ara la universitat.

Economia-Treball
Els paranys de la proposta de “Directiva sobre el temps de treball†; Manifest dels Bombers de Barcelona ; El Parlament Europeu rebutja la directiva de la jornada laboral de 65 hores i nosaltres continuem reivindicant-ne 35 o menys ; CGT ocupa el Departament de Treball contra els ERO i les seixanta-cinc hores ; Violències de la Guerra Civil ; Concentració contra la prolongació il•legal de la jornada laboral al Banc de Sabadell aprofitant el clima generat per la crisi ; Aprofitant que el Pisuerga passa per Valladolid ; Nissan : s’atura l’ERO i els acomiadaments a canvi d’una suspensió temporal ; L’ERO de Ceràmiques del Foix acaba amb 58 acomiadaments ; els treballadors de Ficosa a Rubí no accepten l’ERO ; Catalanisme social (liberal) ; La plantilla de Delphi es manifestar a Sant Cugat contra l’ERO ; ONO : els sindicats rebutgen per unanimitat l’aplicació de l’ERO ; Vergonyós increment de les tarifes del transport públic a Barcelona ; TMB expedienta els portaveus de la mobilització pels dos dies ; Davant la situació d’Autousos de TMB : expedients, reducció del servei, pujada de preus, bloqueig de negociacions… ; Manifestació a Barcelona contra la crisi dels rics ; La Directiva europea del temps del treball ; Mil cinc-cents confederals rebutgen a Madrid “la seva crisi†; Més accions per tal d’evitar la destrucció del ferrocarril públic ; Seat anuncia un ERO temporal per a 5.300 treballadors ; Mahle retira un segon ERO temporal per aturar la producció cinc dies ; i (In)seguretat laboral.

La Tramuntana

Tema del mes
L’estafa de la Llei de dependència.
Parlem amb…
Yannis Androulidkis, membre de la Unió Sindical Llibertària de Grècia : “Necessitem un canvi de sistema econòmicâ€
Convocatòries
Xerrades de l’activista mexicana Italia Méndez ; Curs de Comunicació i Relació amb els mitjans de comunicació ; Curs de formació sobre legislació d’estrangeria i situació dels immigrants ; Sabadell : Curs de negociaci´ó col•lectiva i acció sindical ; Conclusions de les Jornades “Serveis públics, guanys privats, recuperem els serveis públics†.
Sense fronteres
Palestina, entre el somni i la tragèdia ; Solidaritat amb la SAC de Suècia ; Prou complicitat amb la massacre contra el poble palestí.
Social
Condicions més dures encara en la reforma de la Llei d’Estrangeria ; Tornem-hi ; Plantem cara a la barbàrie ; Si toquen a l’Andreu, ens toquen a totes ; Rebuig al nou pla hidrològic de l’Ebre i crida a oposar-s’hi ; Cooperatives de cessió d’ús : de les hipoteques a la col•lectivització ; Penes-multa, una eina repressiva per condemnar la dissidència.

Dinamita de cervell
Ambrosi Carrion, poeta i dramaturg ; La biografia de Garcia Oliver de Lluís Alegret ; El govern de l’Estat, per l’Estat i per a l’Estat ; De camells i de tigres ; Comprar al centre comercial o a l’històric ? ; Disparar a la carn és el punt dominant de l’opressió social ; De la ‘banlieu’ a Grècia : l’eixam contra la precarietat ; Una lliçó d’història ; Campanya per la despenalització del ‘top manta’ ; guifi.net (xarxa oberta, lliure i neutral) ; Comunicat de la CGT contra la SGAE ; Els vídeos del conflicte de TMB ; Pel•lícules : “El astillero†, “El corazón de la tierra†, “El nostre pa de cada dia†i “This is Englad†; Llibres : “Agotados de esperar el fin†i “Anselmo Lorenzo. Antología†; Revistes : “Info_CGT Ponent†, “Afrique sans chaines†, “Joan XXIII Roig i Negre†i “Asamblea†; Webs : A-Infosa i Anarchy Archives,

Entrevista
Ricard : “El que volem és aturar Bolonya i després construir†.

Escriuen en aquest número :
Emili Cortavitarte, Àlex Tisminetzky, Roger Cremades ; Grup Surrealista d’Atenes, Ernesto Laguna, Pepe Berlanga, Vicent Martínez, Mariona Parra, Ferran Aisa, Josep Estivill, Rafael Cid, Enric Duran, Toni à lvarez, Carlus Jové, Pep Cara, Desiderio Martín, Raimundo Vie, Grup Surrealista d’Atenes, Jordi Martí Font i Pep Juárez

www.revistacatalunya.cat

revista CATALUNYA 104

19 janvier 2009
info document : PDF
1.7 Mo

Accueil | Contact | Plan du site | | Statistiques du site | Visiteurs : 1253 / 321877

Suivre la vie du site fr  Suivre la vie du site Actualités   ?

Site réalisé avec SPIP 3.0.17 + AHUNTSIC