Accueil > Actualités > La XVIème fête annuelle de soutien de la CNT 66...

La XVIème fête annuelle de soutien de la CNT 66...

mardi 6 septembre 2016, par cnt66

La XVIème fête annuelle de soutien de la CNT 66 a eu lieu ce samedi 3 septembre 2016 à l’aire de loisirs de St Laurent de la Salanque.

Comme l’an dernier, plus de 120 personnes étaient au rendez-vous de cette belle journée, où militant(e)s, sympathisant(e)s, amis et familles se retrouvent, venus du département, de la région et même de l’autre côté des Pyrénées.

Sous un chaud soleil heureusement apaisé par une petite brise, tout le monde a pu apprécier, après un apéritif en chansons, l’excellent repas « mar i muntanya » préparé par nos cuisiniers, sous la houlette de notre ami Pascal, sans oublier les touts petits qui ont également apprécié l’espace enfant qui leur est dédié.

Après les prises de parole des Collectifs anti-OGM, BDS, NDDL66 et celle de la CNT66 et de SOLIDAIRES66 suivies par la lecture d’un poème sur la Palestine par Jo Falieu, ce fut au tour des festivités musicales avec un trio « Les brebis égarées » de St Laurent de Cerdans , et enfin le groupe toulousain « L’Embuscade Master Pils » qui a fait danser et chanter l’assistance dans la bonne humeur.

Merci à toutes et tous pour cette journée, et en particulier à tous ceux qui se sont démenés pour qu’elle soit une belle réussite !

Festa de la CNT66 dissabte 3 de setembre de 2016

La calor no impedeix una animada trobada anarcosindicalista d’estiu a l’espai d’esbarjo de Sant Llorenç de la Salanca

La XVI Festa de la CNT 66 s’ha desenvolupar aquest dissabte en el marc d’un ambient festiu, ple de convivència i fraternitat, però sobretot reivindicatiu i llibertari

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 03/09/2016
Sant Llorenç de la Salanca (Rosselló).-

La XVI Festa de la CNT 66 s’ha desenvolupar aquest dissabte a l’espai d’esbarjo de Sant Llorenç de la Salanca (Rosselló), a tocar l’estany de Salses en el marc d’un ambient festiu, ple de convivència i fraternitat, però sobretot reivindicatiu i llibertari.
La trobada, en aquest any de mobilitzacions obreres i estudiantines, de manifestacions sindicals, sota la repressió de l’Estat, ha estat bona manera d’aplegar-nos, de parlar-ne, de reflexionar en comú, d’aprendre.

Com aportació específica hi havia una exposició elaborada per la CNT 66 sobre el 80 aniversari de la Revolució llibertària de 1936 a la Península, que celebrem aquest estiu.

Entre les novetats en les taules de llibres hi havia des de primera hora del matí « Les communautés libertaires agricoles et artistiques en pays catalan 1970-2000 » amb la presència d’un dels seus autors, Paul Gérard, que fa poc va editar a Perpinyà (Rosselló) les Edicions Trabucaire i que ja compta amb una gran acceptació a la Catalunya Nord i Occitània.

En la XVI Festa de la CNT 66, on s’ha mostrat l’oposició sindical a la llei de Treball acompanyada per l’estat d’emergència francès, hi havia una parada de la CNT 66, la del Col•lectiu anti OGM 66, Les Amis de Spartakus, Edicions Le Coquelicot, Campanya BDS i una sobre impressió gràfica. Cal recordar que per diverses circumstàncies no ha estat possible aquest any comptar amb la presència del CIRA Marsella.

Després de dinar hi ha hagut un munt d’intervencions i preses de paraula, com ara la de CNT 66, SOLIDAIRES 66, OMG 66, BDS, Tramuntana Floreal i tot un seguit.

Per la tarda, per més calor que provocava el vent de Garbí, hi ha hagut un animat concert molt seguit per la nombrosa assistència solidària amb el duo elèctric acústic de Tolosa de Llenguadoc « L’Embuscade Master Pils » format pel cantant i el guitarrista dels « Brassen’s Not Dead ».