Accueil > Actualités > Diumenge, 30 de març, Manifestació contra la MAT a Girona, a les 11:30 (...)

Diumenge, 30 de març, Manifestació contra la MAT a Girona, a les 11:30 plaça del Lleó

Ni ici, ni ailleurs ! Enterrons la THT / MAT, une bonne fois pour toutes !

vendredi 28 mars 2008, par cnt66

THT MAT NON !

Nous la CNT (Confédération Nationale du Travail), nous dénonçons ce projet, maillon de la chaîne nucléaire.

NON à la THT
Ni ici, ni ailleurs
Ni aérienne, ni enterrée

NON ! a la construction des nouvelles lignes THT car liée à la production
de grandes quantités d’énergie d’origine nucléaire et à son transport sur de longues distances pour vendre chaque fois plus et plus loin.

Nous dénonçons ce projet, maillon de la chaîne nucléaire pour la France, alors que d’autres pays s’orientent vers des énergies renouvelables. De plus contrairement à ce que l’on voudrait nous faire croire, le nucléaire n’est pas bon marché : les coûts affichés ne prennent pas en compte les
coûts du démantèlement, du transport et stockage des déchets, de la décontamination et des risques induits (maladies, catastrophes, etc…).

Par ailleurs une centrale nucléaire contribue d’une façon sérieuse à l’effet de serre par ses rejets de vapeur d’eau. Il est aberrant de proposer le nucléaire comme solution au problème.

Tout ce qui touche au nucléaire (et la THT) reste dans l’opacité la plus totale. Le nucléaire c’est l’absence de transparence et de démocratie. Une société nucléaire est forcement une société hyper centralisée et policière.

Girona 30 de març 2008

Comissió Antinuclear de la CNT de Perpinya
CGT de Girona

NO A LA MAT
NI AQUI NI ENLLOC
NI AÈRIA NI SOTERRADA
NI CABLE SUBMARI

NO a la construcció de noves línies de Molt Alta Tensió. Aquestes línies corresponen a la producció de gran quantitat d’energia nuclear que necessita ser transportada des de grans distàncies per la seva venda.

Volem denunciar el projecte transpirinenc de la MAT, argolla de la cadena nuclear francesa, lluny de les energies renovables. L’energia nuclear, al contrari del que volen fer-nos creure, no és barata : no compten els costos afegits com ara desmantellament, transport i dipòsits de residus, descontaminació i rics induïts (malalties, catàstrofes...).

Les centrals nuclears també contribueix enormement a l’efecte serra a causa del vapor d’aigua que emeten. En aquest sentit, és aberrant presentar l’energia nuclear com la solució a aquest problema.

Tot allò que concerneix a l’energia nuclear i la MAT pateix una opacitat total. Els afers nuclear representen l’absència de transparència i de democràcia. Una societat nuclear forçosament genera una societat centralitzada i policial.

Girona 30 de març de 2008

Comissió Antinuclear de la CNT de Perpinyà

CGT de Girona

La CGT i CNT- 66 assistirem junts a la Manifestació anti-M.A.T. del 30 de març a Girona

Els amics de la CNT-66 de Perpinyà i la CGT marxarem plegats contra la M.A.T. a Girona. Per l’ocasió s’ha el.laborat una pancarta i un manifest conjunt.

És molt important que aquesta mobilització sigui el més massiva possible ja que l´èxit d´aquesta convocatòria pot ser decisiu per aturar aquest projecte.

Si realment volem que aquest no s´executi i evitar la seva signatura definitiva per part dels ministres el proper 6 de juny, cal fer- ho sentir i notar als quatre vents.

Fem una crida a totes les persones anti-capitalistes d’un radi de 100 Kms. de Girona a participar solidàriament en la manifestació.

Qui no volem acceptar els "mals menors del progrés", el "tot s’hi val per al bé de l’economia", que sempre sigui el Poble indefens i el seu medi vital qui rep els atacs directes amb els seus corresponents danys col•laterals per part de l’Europa del capital hem de alertar una vegada més que aquest sistema depredador i tots els seus organismes de representació política no té reforma possible, sols cap la seva definitiva i urgent desaparició si no volem que els nostres infants visquin en primera persona el colapse planetari ecològic i social al qual ens està conduint aquests temps de caos mundial.

Diumenge, 30 de març a les 11.30 a la plaça del Lleó de Girona.

Nota : Es prega un cop de mà al local de la C.G.T. a les 10.30 per ajudar a portar la pancarta, banderes i manifestos, si algú vol passar abans estarem fent fotocòpies i una mica d´aperitiu amb els companys de Perpinyà.

Quan hagi acabat la mani anirem a dinar amb cotxes amb companys de CNT-66 al bar de la parròquia de Sarrià, on disposen d’una àmplia terraça on hi fan carn a la brasa a preus populars amb espai per jugar la mainada.

CGT Girona