Accueil > Actualités > Ha sortit el "Catalunya" n° 110

Ha sortit el "Catalunya" n° 110

vendredi 16 octobre 2009, par cnt66

Dediquem bona part del present número a la figura excepcional de Francesc Ferrer i Guàrdia, coincidint amb le centenari del seu afusellament. Li dediquem un llarg esplèndid reportatge a càrrec d’Emili Cortavitarte, en el qual també es parla de l’Escola Moderna, les Escoles Racionalistes i el CENU. En altres articles de Ferran Aísa i Toni Mollà afegim més matisos a la biografia del pedagog català.

A banda, parlem, entre d’altres, de les darreres informacions sobre la crisi : els ERO i la deslocalització a les empreses mentre els empresaris obtenen els beneficis de sempre. També hi ha una reflexió sobre el referèndum d’Arenys de Munt, un ampli anàlisi de la figura de Josefa Martín Luengo, la coneguda mestra pedagoga anarquista de Paideia, a qui teníem previst entrevistar però que ja no podrà ser per la seva recent defunció.

A l’apartat de social, un article sobre l’abolició de la prostitució, que promet ser polèmic, i les reivindicacions en àmbits com els treballadors del ferrocarril al Camp o la lluita contra la malaltia de la Polio. A Dinamita de Cervell, Núria Calvo realitza una panoràmica sobre les propostes radicals de Priorat Centre d’Art i finalment, per citar només alguns dels continguts de la revista, l’entrevista de la contraportada que està dedicada en aquesta ocasió a Marc Suanes, professor, historiador i activista social.

Us podeu descarregar el número 110 en pdf :

www.revistacatalunya.cat/cat110.pdf

Aquest número del Catalunya inclou un suplement de 4 pàgines sobre la convocatòria de mobilització contra la crisi que la CGT de Catalunya ha realitzat per al 31 d’octubre a Sant Boi de Llobregat, que inclou una manifestació i diverses activitats :

www.revistacatalunya.cat/aturem.pdf