Accueil > Actualités > Ha sortit el “Catalunya” núm. 104

revista de la CGT de Catalunya

Ha sortit el “Catalunya” núm. 104

“Grècia, bressol de la demo(a)cràcia”

lundi 19 janvier 2009, par cnt66

“Grècia, bressol de la demo(a)cràcia”, Muntatge de Josep Llunas.

Cap a la mobilització contra la crisi i les seves conseqüències.

Ha sortit el “Catalunya” núm. 104
La revista de la CGT de Catalunya

“Grècia, bressol de la demo(a)cràcia”, Muntatge de Josep Llunas.

Cap a la mobilització contra la crisi i les seves conseqüències.

Reportatge
Aturem Bolonya ; Per què les i els estudiants han ocupat facultats i es mobilitzen ? ; Mentre es desocupen diverses facultats i el rectorat de la UAB, es manté l’ocupació del rectorat de la UB com a element aglutinador de la lluita contra Bolonya ; En defensa de l’ensenyament públic, ara la universitat.

Economia-Treball
Els paranys de la proposta de “Directiva sobre el temps de treball” ; Manifest dels Bombers de Barcelona ; El Parlament Europeu rebutja la directiva de la jornada laboral de 65 hores i nosaltres continuem reivindicant-ne 35 o menys ; CGT ocupa el Departament de Treball contra els ERO i les seixanta-cinc hores ; Violències de la Guerra Civil ; Concentració contra la prolongació il•legal de la jornada laboral al Banc de Sabadell aprofitant el clima generat per la crisi ; Aprofitant que el Pisuerga passa per Valladolid ; Nissan : s’atura l’ERO i els acomiadaments a canvi d’una suspensió temporal ; L’ERO de Ceràmiques del Foix acaba amb 58 acomiadaments ; els treballadors de Ficosa a Rubí no accepten l’ERO ; Catalanisme social (liberal) ; La plantilla de Delphi es manifestar a Sant Cugat contra l’ERO ; ONO : els sindicats rebutgen per unanimitat l’aplicació de l’ERO ; Vergonyós increment de les tarifes del transport públic a Barcelona ; TMB expedienta els portaveus de la mobilització pels dos dies ; Davant la situació d’Autousos de TMB : expedients, reducció del servei, pujada de preus, bloqueig de negociacions… ; Manifestació a Barcelona contra la crisi dels rics ; La Directiva europea del temps del treball ; Mil cinc-cents confederals rebutgen a Madrid “la seva crisi” ; Més accions per tal d’evitar la destrucció del ferrocarril públic ; Seat anuncia un ERO temporal per a 5.300 treballadors ; Mahle retira un segon ERO temporal per aturar la producció cinc dies ; i (In)seguretat laboral.

La Tramuntana

Tema del mes
L’estafa de la Llei de dependència.
Parlem amb…
Yannis Androulidkis, membre de la Unió Sindical Llibertària de Grècia : “Necessitem un canvi de sistema econòmic”
Convocatòries
Xerrades de l’activista mexicana Italia Méndez ; Curs de Comunicació i Relació amb els mitjans de comunicació ; Curs de formació sobre legislació d’estrangeria i situació dels immigrants ; Sabadell : Curs de negociaci´ó col•lectiva i acció sindical ; Conclusions de les Jornades “Serveis públics, guanys privats, recuperem els serveis públics”.
Sense fronteres
Palestina, entre el somni i la tragèdia ; Solidaritat amb la SAC de Suècia ; Prou complicitat amb la massacre contra el poble palestí.
Social
Condicions més dures encara en la reforma de la Llei d’Estrangeria ; Tornem-hi ; Plantem cara a la barbàrie ; Si toquen a l’Andreu, ens toquen a totes ; Rebuig al nou pla hidrològic de l’Ebre i crida a oposar-s’hi ; Cooperatives de cessió d’ús : de les hipoteques a la col•lectivització ; Penes-multa, una eina repressiva per condemnar la dissidència.

Dinamita de cervell
Ambrosi Carrion, poeta i dramaturg ; La biografia de Garcia Oliver de Lluís Alegret ; El govern de l’Estat, per l’Estat i per a l’Estat ; De camells i de tigres ; Comprar al centre comercial o a l’històric ? ; Disparar a la carn és el punt dominant de l’opressió social ; De la ‘banlieu’ a Grècia : l’eixam contra la precarietat ; Una lliçó d’història ; Campanya per la despenalització del ‘top manta’ ; guifi.net (xarxa oberta, lliure i neutral) ; Comunicat de la CGT contra la SGAE ; Els vídeos del conflicte de TMB ; Pel•lícules : “El astillero”, “El corazón de la tierra”, “El nostre pa de cada dia” i “This is Englad” ; Llibres : “Agotados de esperar el fin” i “Anselmo Lorenzo. Antología” ; Revistes : “Info_CGT Ponent”, “Afrique sans chaines”, “Joan XXIII Roig i Negre” i “Asamblea” ; Webs : A-Infosa i Anarchy Archives,

Entrevista
Ricard : “El que volem és aturar Bolonya i després construir”.

Escriuen en aquest número :
Emili Cortavitarte, Àlex Tisminetzky, Roger Cremades ; Grup Surrealista d’Atenes, Ernesto Laguna, Pepe Berlanga, Vicent Martínez, Mariona Parra, Ferran Aisa, Josep Estivill, Rafael Cid, Enric Duran, Toni Álvarez, Carlus Jové, Pep Cara, Desiderio Martín, Raimundo Vie, Grup Surrealista d’Atenes, Jordi Martí Font i Pep Juárez

www.revistacatalunya.cat